Vremenska Prognoza

November 1, 2011

DOMAĆA MAST OD NEVENA


Nedavno sam doživela neprijatnost s vrelom mašću koja mi je napravila gadnu i dosta veliku opekotinu na ruci. Pored bola i neizdrživog pečenja, čitav dan me je tištala i briga šta ću sa ožiljkom koji neminovno ostaje. I tada sam od rođaka dobila mast od nevena. Tako da sam polovinu površine mazala sa Šaljićevom mašću za opekotine, a drugu polovinu sa mašću od nevena. Rezultat je na kraju isti, na obe polovine ožiljak se osetno smanjio a sa nevenovom mašću osećaj je bio dosta prijtniji, jer je puno masna i gusta. Naravno da sam odmah pripremila izvesnu količinu masti zahvaljujući nevenu koji još uvek i po ovoj hladnoći cveta u našoj bašti. 


Sastojci:

2 kašike sitno seckanog cveta nevena

300g čiste svinjske masti



Priprema:
Ubrati cvetove nevena pa ih sveže iseckati što sitnije može. Na srednjoj vatri otopiti mast pa u nju dodati iseckani cvet nevena. Pustiti da mast proključa i sačekati tako oko 2 minuta pa sve skloniti sa vatre, pokriti čistom krpom i ostaviti da stoji1 dan. 








Sutradan pripremiti čiste posude ili teglice i dvostruku gazu. Zatim staviti mast na blagu vatru samo da se otopi, pa je procediti kroz dvostruku gazu. Ostaviti tako spremljenu mast da se stegne i ohladi pa poklopiti i čuvati na tamnom i hladnom mestu.



Za ovu mast tvrde da je blagotvorna za lečenje ekcema, ožiljaka i strija kod trudnica, takođe je neki lekari preporučuju za negu rane od carskog reza.




No comments:

Post a Comment